Hvordan virker forbruger apps til vand?
Er du nysgerrig på, hvad både I som vandværk og jeres forbrugere kan få ud af at bruge en forbruger app til at vise vandforbrug, så tilmeld dig dette gratis webinar.
I disse tider med høje energipriser er det som forbruger blevet helt almindeligt at tjekke sin elpris og sit el- eller varmeforbrug løbende. Det samme er faktisk muligt med vandforbruget. Det kan både øge motivationen for at spare på vandet og samtidig give mulighed for at opdage eventuelle lækager i tide. Det kan derfor give god mening – både som forbruger, men også som vandværk – at give forbrugerne mulighed for at benytte en app, hvor de kan holde øje med deres vandforbrug.
Udbytte
På dette webinar fortæller forskellige leverandører om deres løsning, og hvilke muligheder det giver – både som vandværk og som forbruger. Du vil også blive introduceret mere overordnet til anvendelsen af en forbruger app og høre om erfaringer med indførelsen og brugen af en sådan app i Halsnæs Vandforsyning, hvor det er en stor gevinst for både vandværk og forbrugere.
Målgruppe
Webinaret henvender sig til dig, der står for driften af vandværket, til medlemmer af bestyrelsen eller dig, der er administrativ medarbejder, og som gerne vil blive lidt klogere på, hvad I og forbrugerne kan få ud af at anvende en forbruger app.
Indhold
Webinaret starter med en generel introduktion til brugen af forbruger app og til erfaringer fra Halsnæs Vandforsyning, der har brugt forbruger app i 6 år. Derefter vil tre forskellige leverandører fortælle om deres løsning.
Brunata
Med Brunata app kan forbrugerne nemt og hurtigt få et overblik over husstandens forbrug. De kan bl.a.:
- Stå for monitoreringen af deres forbrug bl.a. ved information om stigende forbrug gennem selvvalgte notifikationsgrænser
- Se forbruget på måneds-, uge- eller timebasis
- Bidrage til en grønnere verden ved at spare på forbruget og energien
Saint Gobain
Forbrugerportalen er en direkte adgang til slutbrugerens egne data, hvor de kan logge ind og se forbrug, enten pr. dag, uge, måned eller år. Samtidig kan forbrugerne se alarmer, og skulle der opstå en kritisk alarm, sendes den direkte til slutbrugeren på e-mail eller sms.
Softværket
Det er god kundeservice, når dine forbrugere let selv kan følge med i deres forbrug og se vigtige dokumenter fra dig – uanset hvor de er. Og når det samtidig betyder, at du slipper for unødige henvendelser og får mere tid til andre administrative opgaver på vandværket, er det svært at undvære vores forbrugerplatform E|Forsyning, hvis du først er kommet i gang med at bruge den.
Undervisere
Henrik Petersen, Teknisk rådgiver, Danske Vandværker
David Ipsen, Driftsansvarlig, Halsnæs Vandforsyning
Claus Jensen, Key Account Manager, Brunata
Steen Christoffersen, Head of IoT, Saint-Gobain IOT solutions
Christian Klerke, Softværket
Relaterede emner
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med webinaret kan blive optaget video til brug for Danske Vandværkers kommunikationskanaler. Ved tilmelding samtykkes til deltagelse i dette.