Mød Kilden: Danske Vandværkers chatbot
Hos Danske Vandværker har vi lanceret en ny digital hjælper: chatbotten Kilden. Den er skabt for at gøre det nemmere og hurtigere at finde svar på spørgsmål om vandværker, vandkvalitet, cybersikkerhed, og meget mere.
Hvorfor Kilden? Navnet Kilden henviser både til grundvandet og til det sted, man går hen for at få viden og gode råd. Som en kilde, der flyder året rundt, skal chatbotten være en stabil strøm af opdateret information – klar med svar, når du har brug for det.
Kilden står til rådighed 24/7 – og du kan selvfølgelig stadig kontakte vores rådgivere, hvis du har brug for en uddybende forklaring.
Vi håber, at I vil tage godt imod Kilden – og bære over med den, hvis den kommer på dybt vand. Husk endelig at vurdere kvaliteten af de svar, du modtager, når du benytter dig af den.
Du kan lære Kilden bedre at kende her på siden
Hvor finder jeg Kilden?
Kilden står til rådighed 24/7. Tryk blot på chat-ikonet nederst til højre og stil dit spørgsmål. Det er hurtigt, nemt og helt gratis!
Hvad kan Kilden?
Kilden er en digital rådgiver baseret på den nyeste teknologi inden for kunstig intelligens.
Den kan hjælpe dig med at besvare spørgsmål, sætte dig i kontakt med den rette medarbejder og meget mere. Chatbotten giver svar ud fra den viden, som den har adgang til på hjemmesiden.
Hvad kan Kilden ikke?
Har du spørgsmål, som Kilden ikke kan svare på, bliver du guidet videre til vores rådgivere, der står klar til at hjælpe dig i vores almindelige åbningstider.
Husk, Kilden er “ny i job” og som med alle andre, er der i starten en læringsfase, hvor vi løbende tilpasser og bliver klogere.
Hvad kan du spørge Kilden om?
Du kan stille spørgsmål om alt inden for Danske Vandværkers fagområde. Det gælder spørgsmål om jura, teknik, grundvandsbeskyttelse og andre faglige emner.
Jo mere præcist, du stiller dit spørgsmål, jo mere præcist kan Kilden svare.
Start gerne med at præcisere hvilket emne, du vil spørge om, så kommer chatbotten hurtigere på sporet.
Svarene fra Kilden er KUN vejledende
Bemærk, at svarene fra Kilden kun er vejledende. Chatbotten kan ikke og skal ikke erstatte juridisk rådgivning. Derfor bør du altid kontakte en af vores rådgivere ved fortolkningsspørgsmål.
Hvis Kilden ikke kender svaret, eller hvis der er tvivl om, om svaret er det rigtige, så kan chatbotten i stedet henvise dig til en medarbejder, der kan hjælpe dig videre.
Hvis du har brug for yderligere rådgivning
Kilden er en digital rådgiver baseret på den nyeste teknologi inden for kunstig intelligens, og kan kun svare ud fra den viden, som den har adgang til på hjemmesiden.
Hvis du er i tvivl om noget, eller vil vende dit spørgsmål med en af vores rådgivere, kan du kontakte du finde vores rådgivere her.
Erstatter ikke juridisk rådgivning
Danske Vandværker kan hverken direkte eller indirekte gøres ansvarlige for fejl eller undladelser, der foretages af chatbotten. Det er således alene brugeren, der er ansvarlig for brugen af de svar, der leveres og såfremt der er tvivl, må en rådgiver kontaktes. Det anbefales altid at få konkret rådgivning af vores rådgivere, når sagen er kompleks, der er tvivl om informationer eller sagen kræver at informationer bliver bekræftet.
Persondatapolitik:
- Data slettes data efter 1 år
- Kontakt med chatbotten betyder ikke, at man har haft kontakt med Danske Vandværker
- Del aldrig følsomme oplysninger med chatbotten